+380 44 494-09-49

укр

рус eng
Oleksandr Nechyporenko

Прості, але важливі поради для продовження терміну служби редуктора

  Якісний редуктор провідних світових виробників здатний забезпечувати надійну і безперебійну роботу Вашого обладнання, а, можливо, і всього підприємства. Інженери компанії «Белтімпорт» діляться своїм досвідом, як продовжити термін служби цього відповідального, недешевого і часто схильного до навантажень вузла.

  Ми виділяємо три основних аспекти, які необхідно забезпечити для досягнення максимального терміну експлуатації редуктора:

  1. Правильний підбір

  На даному етапі необхідно враховувати:

  • характер навантажень на редуктор,
  • кількість пусків-зупинок на годину,
  • тип обладнання, на якому він застосовується,
  • режим роботи,
  • особливості експлуатації та впливу зовнішніх факторів.

  Виходячи з цих критеріїв, необхідно підібрати оптимальний сервіс-фактор (коефіцієнт запасу) редуктора і найбільш економічно виправданий тип редуктора. Відзначимо, що у більшості надійних виробників рекомендований коефіцієнт запасу, навіть для важких умов експлуатації, рідко перевищує значення fs=2.

  Також важливими є осьові і радіальні навантаження, що діють на вали - якщо на валу змонтована шестерня або шків пасової передачі, на це варто звертати увагу при підборі. Для несприятливих зовнішніх умов експлуатації, таких як висока температура, абразивний пил, агресивне середовище ми рекомендуємо застосовувати відповідні опції - вітонові або таконітовні ущільнення, додаткове охолодження, антикорозійну обробку поверхні. На похилих конвеєрах або в норіях правильною буде установка стопора зворотного ходу.

  1. Правильний монтаж

  Навіть підібравши редуктор максимально коректним чином, «угробити» якісний і правильно підібраний виріб можна допустивши лише одну, але критичну помилку при його монтажі. Зазначимо кілька ключових рекомендацій під час монтажу:

  • При монтажі редуктора на лапах, для нього необхідно забезпечити жорстку і плоску монтажну поверхню.
  • При співвісному монтажі обов'язково необхідно переконатися в співвісності валів, при необхідності застосовувати муфту з компенсуючим ефектом.
  • При монтажі на вал редуктор не повинен бути жорстко прикріплений до обладнання, так як він не зможе гасити удари і вібрації, що передаються на нього від валу обладнання. Необхідно застосовувати моментні важелі з демпфірувальними втулками. Посадку на вал виконувати з зазором.
  • При роботі від потужного мотора і відсутності частотного перетворювача для плавного пуску, рекомендується застосовувати турбомуфти.
  • Якщо існує ризик перевищення максимально допустимого крутного моменту, необхідно комплектувати привід обмежувачем моменту.
  • Якщо на валах встановлені шківи або шестерні, для мінімізації впливу радіальних навантажень на підшипники, дані елементи необхідно монтувати якомога ближче до корпусу редуктора для зменшення плеча навантаження.
  • Перед монтажем редуктора обов'язково необхідно переконатися, що монтажна позиція, зазначена на його ярлику  відповідає фактичній монтажній позиції, у випадку самостійної заправки мастилом - в правильному рівні мастила саме для обраної монтажної позиції і правильності розташування сапуна, зливних пробок і вічка рівня мастила.
  • Вали необхідно змащувати Kluberpaste 46 MR 401 або іншою антикорозійною пастою для уникнення фреттинг-корозії (іншими словами, не змажете пастою на етапі монтажу - не зможете роз'єднати механізми через пару років).
  • При першому запуску редуктора і в процесі подальшої експлуатації не повинно бути шумів, вібрацій, ударів.
  • Редуктори не рекомендується встановлювати біля джерел тепла, по можливості - забезпечити відкритий вентильований простір.
  • При фарбуванні або обробці хімічними реагентами - уникати їх потрапляння на сальники.
  1. Правильне обслуговування

  Як будь-який розсудливий автомобіліст регулярно проводить техобслуговування свого автомобіля і стежить за інтервалами заміни мастила, так і відповідальний за експлуатацію редукторів співробітник підприємства повинен забезпечувати своєчасне технічне обслуговування цього механізму. І ваш якісний, правильно підібраний, коректно змонтований привід буде служити роками - як і хороший автомобіль, що обслуговується. 

  Для кожного редуктора ми рекомендуємо прочитати власну інструкцію з експлуатації, так як, наприклад, малі редуктори не потребують заміни мастила зовсім, для великих встановлений свій інтервал заміни, який залежить від застосованого типу мастила  і його робочої температури.

  Ми рекомендуємо і застосовуємо синтетичне мастило, яке не вимагає заміни до 25 000 годин експлуатації, тобто майже три роки в режимі роботи 24/7.

  Важливим фактором є температура мастила, адже підвищення температури мастила  всього на 10 градусів може вдвічі знизити його ресурс, а при температурі мастила  вище 95 ° C експлуатація редуктора категорично не рекомендується - змащення вже не відбувається належним чином. Якщо використовується мінеральне мастила, негативний ефект високої температури збільшується драматичним чином ...

  Для того, щоб застрахувати себе від неприємних сюрпризів у вигляді, як мінімум, частих замін дорогого мастила (при сумлінному обслуговуючому персоналі) до перегріву редуктора і його швидкої поломки, рекомендуємо звертати увагу на значення теплової потужності редуктора на етапі підбору. Чим вище це значення - тим менше редуктор і його мастило  буде нагріватись. Значення теплової потужності, з поправкою на температуру навколишнього середовища, не може бути нижче, ніж потужність застосовуваного двигуна, інакше - перегрів мастила.

  Серед інших загальних рекомендацій з технічного обслуговування відзначимо наступні:

  • Кожні 24 години - перевірка на шум, вібрації.
  • 170 ... 720 годин - огляд зовнішнього вигляду редуктора, стану сальників, перевірка рівня мастила  і його витоків.
  • 300 годин - одноразова сервісна заміна мастила, крім редукторів, заправлених на весь термін експлуатації.
  • 2000 ... 4000 годин - затягування болтів, перевірка всіх з'єднань і стиків.
  • 2000 ... 4000 годин – змащування підшипників і ущільнень (за потреби).
  • 3000 годин - перевірка стану втулки моментного важеля.
  • 2000 ... 9000 годин - перевірка стану мастила в редукторі (наявність домішок, води).
  • 9000 ... 18000 годин - перевірка співвісності валів.

  Бажаємо Вам безпроблемної експлуатації і завжди залишаємося відкритими для допомоги і консультацій!


Читайте також

Коментарі

close